alhamdulillah....minat memasak suke mencube menu2 dan mengambil gambar2 lahirlah blog ii utk menghimpunkan semua ..hasilnya...utk kepuasan sendri boleh hilangkan stress....blog ini jugak ade hasil2 kek2 cstemer wedding cake ..hantaran..sesape nak tempah kek perkhawinan boleh hubungi no saya..0122480558/0176990976

Wednesday, April 11, 2012

chiffon dlm saat gempabumi

salam kgkawan...1 time sy buat chiffon pandan ni..ade gegaran tadi...goyg jgk tgk dlm oven...mintk2 jgn bantat udah ler,,,huhu...


bahan2

bhn A
8 biji pth telur
1/4 cawan gula castor

cara membuatnya
pukul bhn A hgga kembg bertanduk..mksudnya ltk ats kpla x jatuh ye...hehe..jgn angkt tggi lah...stakt angkat
besen xjatuh udah ler.


                                                                               



bhn B
8 biji kuning telur
1/2 cawan gula castor
1/2 cawan cawan santan
1/2 cawan minyk masak
1 cawan tepung kek
perisa pandan sy letak air pandan kisar

-pukul kuning telur ngn gula hgga kembng msuk santan dan minyak.
-dah sebati masuk tepung kek ngn perisa pndan dan pewarna hijau ckit kasi seri ckit klu idok die pucat.
-pas tu masuk loyng 8 yg bulat boleh angkt tonggeng senang ckit...loyang ni xpyah sapu buter ke pae biar je mcm tu ni sy ikut sifu yer.kemudain bakar selame 45minit suhu 150 C.
-bler dah msak tonggeng ye kasi kek tu x mengecut atsnya.okie selamt mncuber.

                                                                                 

engaged day!

tempahan dr zam pertanian utk adik ipar die..tq zam..
cupcake ni...moist cake coklat

besday ibu ngn anak..Hepy besday!

tempahan dr rkn fb ku siti hasnah..tq